אם ילד עם דיסלקסיה יקרא בקול כל יום 20 דקות, הקריאה שלו תשתפר

יש חשיבות רבה לאימון ותירגול קריאה, אבל באמצעות קריאה בקול בלבד, לא נשפר את היכולת של הילד לקרוא מלים בלתי מוכרות. הם ימשיכו לנסות לזכור את הצורה של המלה, וישתמשו בתמונה, רמז או הקשר כדי לנחש את המלה. אם ילד לא יכול לפענח במהירות ובקלות מלים לא מוכרות, במיוחד מלים רב-הברתיות, עד תחילת כתה ג', יתקשה להתמודד עם הבנת הנקרא. לקרוא בקול 20 דקות כל יום לא ילמד אותו את כישורי  הקריאה החסרים (פענוח). קושי בפענוח נגרם על ידי ערנות פונולוגית נמוכה. חלק מההגדרה מבוססת מחקר  של דיסלקסיה היא מחסור בכישורים תואמי גיל  של מודעות פונמית. יש חשיבות לקריאה, אך ללא שיפור המנגנונים העומדים בבסיס הקריאה, לא יהיה שינוי.

כל הזכויות שמורות לאורלי ארבל