אנשים עם דיסלקסיה לא יכולים לקרוא

כל אחד שיש לו דיסלקסיה – יכול לקרוא – עד שלב מסוים, אבל הם "יתקלו בקיר" סביב כתה ג', אם לא קודם. יהיה להם קושי לפענח מלים לא מוכרות, למרות שהם מכירים את הצלילים. לעתים קרובות יקראו נכון מלה, וכאשר אותה מלה תופיע שוב מספר שורות לאחר מכן – לא יקראו אותה נכון. אבל הדבר שמבחין בין ילדים עם דיסלקסיה לילדים שמתקשים לקרוא מסיבות אחרות הוא האיות. אם ילד משקיע שעות רבות כדי ללמוד לאיית רשימה של 20 מלים להכתבה של יום שישי, יתכן שיצליח לעבור אותה בהצלחה, אבל שבוע לאחר מכן, יחזור לכתוב אותן מלים בשגיאות. ילדים עם דיסלקסיה מתקשים לאיית מלים שכיחות כשיכתבו משפט או פסקה. אפילו לא מלים שכיחות כמו "סבתא", "ראיתי", "חבר" . זאת הסיבה שקושי משמעותי באיות, הוא אחד מסימני האזהרה הקלאסיים של דיסלקסיה והגורם לכך שהאגודה הבינלאומית לדיסלקסיה פרסמה מסמך עובדות על איות. (קישור)

כל הזכויות שמורות לאורלי ארבל